Aptiten

Som försvann och inte kommit åter, det e grymt jobbigt nu kan jag säga. 
Jag e inte hungrig, e inte sugen på nåt och när jag känner att jag måste äta tvingar jag mig i det. Det sitter uppe i halsen och jag känner mig mätt, illamående och kräkfärdig när jag tvingar i mig maten. 
 
Dock måste jag ju äta då jag typ e svimfärdig näst intill hela tiden. Huvudvärk och yrsel e tamajfan inte kul. 
Men jag vet inte hur jag skall kunna få i mig mer när jag känner som jag gör just nu. 
Jag måste snart få tillbaka aptiten och suget, tips mottages mycket gärna. 
 
I helgen har jag tillbringat nästan hela min tid i stallet för att hjälpa till att ta ut och in hästarna. Det har varit kul och lärorikt för man lär känna andra hästar än bara dom man rider en gång i veckan. 
Det har även varit hårt och tröttheten e klart påfrestande idag så jag knappt kan hålla ögonen öppna. 
 
I går blev jag även nafsad av en av hästarna i armen som inte gillade den andra hästen som va i gången. Min enda tanke va att hålla hästen i bosen och då fick jag ju ta vad som kom. Det gick inte hål och hon bet inte hårt, ett blåmärke som påminnselse har jag dok på höger överarm. 
När vi sedan på kvällen skulle plocka in hästarna från hagen så va vi lite folk och nån tyckte at vi skulle ta alla på en och samma gång. Jag vet att Cuba e en bitch med andra hästar men ändå tyckte denna någon att jag skulle ta henne och en till. Lille Harry som e hälften så stor som Cuba. 
 
Allt gick bra under gångturen eller ja jag fick hålla mot Cuba ett par gånger när hon kände för att hugga efter Harry. 
Men när vi skall in i stallet kommer problemet, stopp i gången och Cuba blir otålig så klart, hon vet att det e mat där inne. Så hon går i gång och jag fick lägga all min kraft för att dela på henne och Harry åt. 
Sen säger någon där bak gör hon så igen så släpp henne, jag bara nej e det nån jag släpper så e det harry för annars vinner Cuba med sitt bitchiga sätt och det e jag inte intresserad av.
Då hon svarar ja men för att inte utsätta dig för nån fara. Då jag svarar jag lovar jag kommer släppa henne när jag känner att jag inte har kontrollen längre innan dess stannar hon i min hand. 
 
Det gick bra och ingen olycka, varken för mig eller hästarna. 
Men nästa gång nån säger att man kan ta Cuba med en annan kommer jag protestera högt så in i helvete kan jag berätta. För det kan man inte. Dom kan gå ihopa i hagen, inga problem men att leda henne med en annan funkar icke. 
 
Ja nu e det ny vecka och på torsdag flyttar jag hem till mamma och pappa i 3 veckor. 
Pappa hämtar mig på torsdag så jag slipper åka tåg med 2 väskor och kassar. 
Vilket e skönt som fan, sen i helgen e det tävling på Malmö Raceway och där skall jag så klart jobba. Blir även denna tävlingen ihopa med bästa Pernilla.
 
Sen blir det lugnt framöver, tävlingar e slut, några lördags körningar kvar sen e säsongen över och vilan kommer bli uppskattad. 
 
Men för nu skall jag faktiskt vila en stund, jag kan verkligen inte hålla ögonen öppna. 
Detta e en blandning av helgens bravader vilket jag vet om tar tid att återhämta sig från. Sen e det så klart pga av näringsbrist. 
Nåja oavsett vad så behöver jag vila.. 
 
Adios 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0