Husdjur.

Ja jag har ju gått i tankarna att skaffa ett husdjur, senast va det katt. 
Katt e ju behövande dom oxå men man har inte över sig att man måste vara hemma efter 5 timmar för katten skall ut och kissa och bajsa, detta gör den ju i en låda. 
Vilket va precis det som fick mig att nja nje en äcklig låda som kommer lukta, piiiiiii vill jag det. 
Tänk om katten kissar utanför lådan och på saker som kommer lukta för evigt och sånt äckligt.. 
Sen allt hår, min ocdstädrenlighet slår in medebums och sger STOOOOOPPPPPPP.
 
Men när jag sen tänker efter på min track record när det gäller husdjur så kommer jag fram till att tja katt har jag aldrig prövat. 
 
Fåglar, testat, dom lät, handduk över, handduk aldig av, döda fåglar. Jaja ring inte djurpolisen nu jag va typ 10 eller nåd. 
 
Sander fick en sån där guldhamster, dog av hjärtstillestånd, när sander och hans kompis jaga den för den smet ur buren. Ja ingen djurpolis här heller dom va typ 2 bast. 
 
Kanin, testat, lukta illa, satte den på balkongen, fick springa fritt på balkongen, vår sommar, funka bra, höst börjar bli kallt, jag tänker klart på kaninen och sätter ut en värmefläkt till lilla ninan.. Kom hem en dag, död ninna, elaktrifaktionerard, låg med håren spetandes och fastklibbad i plastmattan. Nån kunde ju berättat att kaniner äter sladdar liksom. Inte mitt fel deta heller, jag tänkte på kaninens bästa så den inte skulle frysa. 
 
Sander har dock trott i många år att kaninen rymde från balkongen och sprang ut till sina vänner på ängen :P 
Ja alltså tills jag berätta sanningen :D 
 
Fiskar, prövat, dom dog, skaffa nya, fixa vatten, gjorde allt, dom dog, skaffa nya, sen börja dom simma upp och ner och sen dog dom. 
Utom en som levde for evigt tills han "dog"
 
Ödla, funka skit bra, överlevde. 
 
Hundar, funka skit bra alla överlevde. 
 
Ormar, funkar skit bra alla överlevde. 
 
Så egentligen så får jag då skaffa en ödla, hund eller orm.. För det e dom enda djuren än så länge som överlevt i mitt sällkap. 
Sen e jag med handen på hjärtat rädd för katter, jag tycker dom har räliga farliga ögon och är ondskefulla. 
Men jag tänker om jag får en egen som passar mig så blir det match made in heaven. 
 
En konstig färg med konstiga fläckar, kokobolle och gör roliga saker är några krav. Några andra, rumsren så rumsren så den även städar upp sitt egna hår :P 
Nakenkatt går FET BORT. En sån e ju rälig att klappa, alltså alla katt älskare döda mig inte mig. Men naken katt no fucking way, då kan jag klappa mig själv på benen innan jag rakar dom när dom e lite stickiga men inte ludna. 
 
Mitt hem är min borg och just nu har jag ett boende som e fint och rent och bara mitt och det e det viktigaste just nu. Men oj vad jag skulle vilja ha sällskapet. För avsett vad så e det ensamt här hemma.
Jag har dammråttorsomgömmersigibland men dom kan man inte klappa, jag har även spindlar som e lite varstans men dom e inte hellr så där keliga liksom.. 
 
Sen närmar jag ju mig mitt utgångsdatum så att bli en galen catlady e snart mitt enda alternativ. 
Spindelväven e snart så tjock att det behövs bendjärn haha.. 
 
Jag kanske skall satsa på en ny kontaktanons och se om jag kan få nap, hur många av mina vänner kommer hjläpa mig dela skiten av den??? 
 
Adios
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0