Att känna glädje.

Va länge sedan jag gjorde ordentligt men med det nya nu så känner jag på morgonen när jag vaknar en vilja att stiga av sängen. 
På kvällen har jag en trötthet jag inte kännt på mycket länge och det är en underbar känsla. 
 
På prov nu en månad har jag 2 st hästar som jag sköter som mina 3 dagar i veckan. 
Karmel och Max är namnen på dessa ståtliga herrar. 
Förra veckan va jag ute i stallet i Teckomatorp ons, tors, fred och lördag. 
Det va underbart att kunna åka ut när det passar mig, mocka i min takt, ta in hästarna, rykta, mysa och rida om jag vill. 
Har inte redigt varit väder till det men jag hoppas nu denna veckan när jag skall va där tis, ons, tors att det blir nån ridning av. 
 
Jag behöver inte heller rida alla 3 dagarna, jag vill klart rida men för mig är även den här biten att ha nåt att göra, att se framemot. Hur man kan se framemot att mocka skit och piss efter 2 hästar kanske inte många kan förstå men för mig blir det en slags sinnesro. Att mysa med hästarna, borsta dom, pussas och kramas en stund är nog för mig vissa dagar. 
 
Jag känner mig behövd och jag känner mig viktig. 
 
Max kan jag rida utan problem, Karmel behöver jag övning på då man måsta ändra hela sitt tänk när det kommer till ridning för honom kan man inte rida som man rider andra. 
Hoppas i veckan som kommer att hon som har hästarna kommer ut eller den andra tjejen som oxå har häst där ute kommer så jag kan få rida Karmel. 
 
Honom kan jag inte rida ensam ännu och behöver lite mer kunskap och framför allt lära känna honom och ändra mitt tänk att rida med skänklar och tyglar. 
 
I morgon är det dags för första träffen med arbetsterapeut här i Landskrona. 
kl 10.00 skall jag vara där och efter det kommer jag åka ut till stallet och fixa för i morgon är det min dag igen :D 
 
Jag känner klart av min rygg då mocka e ganska så ansträngande men förvånande nog inte så jävligt som jag fasade för. 
Nog mycket oxå att jag gör det i min takt och ingen tidspress, jag har ingen klocka att följa, ingen stress. 
Bara jag och skiten liksom. 
 
Jag sover som en bebis, e trött när kvällen kommer. Nog oxå mycket för att när jag har stallet sover jag inte middag :P Men det är oxå en helt annan trötthet än jag hade innan. Detta är TRÖTT i rätt trött, fattar ni vad jag menar eller det blev konstigt? Haha. 
 
Bebisar är 2 veckor gammla och har öppnat ögonen, dog sötdöden medebums.
Men jag har konstaterat att jag är INTE katt människa och detta kommer jag nog aldrig bli. Det är DÖÖÖÖÖ ÄCKLIGT att hålla på med lådan, det luktar äckligt och kommer ALDRIG att vänja mig vid detta, så enkelt e det. 
Så det blir ingen katt för min del när dessa flyttar kommer det bli tomt som fan men ingen katt kommer att stanna. 
 
Bjuder på lite bilder. 
 
Först Bebis Freja 
 
 
Karmel e den vita och Max den bruna, mina 2 ståtliga herrar som jag har äran att sköta om.
 
 
 
Så nu för tiden e jag fattig men lycklig :P 
 
Adios 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0