En unik chans.

Förra onsdagen kl 07.00 gick resan mot Tierp arena, ca 1,5 timme efter Stockholm ligger denna dragracing arena. EM i dragracing skulle gå av staplen, med närmre 300 team, allt från juniordragster till topfuel. 
 
Under första tävlingen i Malmö träffade jag och prata med Speedgroups ordförande Åsa Kinnemar ang tidtagningen och min önskan att få se denna arenans tidtagning. Åsa sa hon kunde kanske fixa det, sagt och gjort. 
Började leta lift upp, sovplats. Allt löste sig och jag kunde åka. 
 
Kom upp onsdag eftermiddag och på torsdags morgonen va jag på plats i arenans tidtagning. 
Halva dagen va jag där, sen på fredagen njöt jag av dragracing från läktaren halva dagen då mitt mående svek mig. 
Lördagen och söndagen körde jag hela dagar. Vilken chans jag fick, det va spännande att få knappa nummer på en stor EM tävling, få ny lärdom från den finländska FIA killen, från Oskar som va tidtagningschef och så fick jag återigen arbeta med Pernilla som jag jobbat ihopa med i Malmö, vi är ett klockrent team hon och jag. 
 
Det va otroligt skönt att bara sköta själva körningen och slippa skriva ut listor, publicera, anslå och fixa sensorer, vilket enbart JAG sköter i Malmö. 
Det va ett helt annat lugn kan jag säga. 
 
Ja det va allt en unik chans jag fick och jag e sååååå glad att jag tog den och gjorde slag i saken. 
 
Kom hem söndag natt vid 01 tiden och nu har jag typ sovit i 2 dagar. Musten och orken försvann från mig. 
 
Nu e det dags för nya tag och jag är redo med ny kunskap och lärdom...
 
Tack till alla som gjorde detta möjligt!!!
 
Nu e det onsdag och min ridning e slut :( Så det får bli malmö banan och andra hästkrafter idag. 
 
Adios
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0