11 år, e det dags då?

När det innan jul blev klart att min avdelning skulle stänga, efter 11 år i samma korridor skulle min arbetsplats inte finnas mer. Vi visste alla att vi skulle ha vårt jobb kvar men inte vart vi skulle jobba.
När detta blev klart så kände jag att nej fy jag vill inte, jag söker nya jobb.
Så jag satte mig och sökte totalt ca 8 jobb. Eftersom det va jul och nyår emellan har jag inte tänkt så mycket på det.
Det har inte kommit några mail eller samtal om att tjänsterna e tillsatta eller att jag e kallad till interljuv...
 
Men igår kom det ett mail, fredagen den 17/2 kl 13.00 interljuv i Helsingborg, idag kom nästa, på fredag kl 11.00 i Lund.
 
Detta fick mig klart att tänka, vill jag detta? Jag trivs ju ändå än så länge på den avdelning jag hamnat på. Jag älskar mitt jobb på onkologen, jag älskar att jobba med detta. Ja det kan låta konstigt när man säger att man älskar att jobba med cancer men det är nåt speciellt och det ger en så mycket. Man måste ha en viss mentalitet för att klara av det så klart. 11 år och jag e inte full lärd man lär sig nåt nytt varje dag och nu har jag en ny utmaning att lära mig en massa nya diagnoser. Men efter 11 år är det kanske dags att byta? Kanske är det nu när mitt mående e toppen bra som det e läge att gå vidare, kanske inte??
 
Man är ju kanske så begränsad ändå när man jobbat med samma i 11 år, jag vill breda min kunskap med annat. Är det dags nu eller skall man vänta, när e egentligen den rätta tiden att byta jobb?
 
Jag vill inte heller tappa för mycket av undersköterskan i mig, den biten av mig själv älskar jag klart och utan tvekan.
 
Jag både vill och inte vill, jag e delad i 2... Men jag kommer att gå på interljuv så klart och sen kommer jag få ta mig en redig funderare.
 
Jag vet lite åt vilket håll jag lutar och det är mot det i Helsingborg, varför? Jo för att det kommer att ge mig mest kunskap och där kommer jag inte tappa undersköterskan. I Lund e fördelen att det är Mån-fre dagtid.. Men där kommer jag att tappa mycket av undersköterskan men ändå ha en mycket viktig del i sjukvården.
 
Ja det är en del att ta hänsyn till. E jag hårdhudad nog för jobbet i Helsingborg?
Måndag till fredag jobb?
Eller skall jag helt enkelt stanna och ta det säkra före det osäkra och stannar där jag vet att jag rockar fett och har kunskap så det räcker och blir över?
 
Ja jag har ju inte fått jobben än men tankarna gå ju klart ändå, det går liksom inte att låta bli att tänka på det.
 
Vi får väl se, sen oandra sidan e det klart jag kommer få jobben för jag e fan så jävla grym och bäst :P
 
Adios
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0