jodåsattteeeee

Julen e över, aftonen tillbringades på jubb, nyår e förbi den tillbringades med goda vänner, bubbel i bubbel och med en go norrlänning... 
 
Nu är det nytt år, nya tag... 
Vad har 2015 för planer för mig då? 
Ja det kan man fråga sig.. Jag har inga större förhoppningar på varken det ena eller det andra. Jag har lärt mig med livets gång att saker blir som dom blir och det sker av en anledning...
 
Nån sa en gång att livet ger dig inte fler utmaningar än vad du kan hantera. Detta kan jag föra en lång dialog med mig själv om.. fast då kanske det inte heter dialog? Jaja skit samma.. Jag kan i alla fall prata med mig själv om detta och jag har många mot argument kan jag säga. 
LIvet har testat mig way för många gånger i mitt tycke och det ibland kan det kännas som om det inte kommer att ge upp förrsen jag e knäckt... Men sen sägs det att det som inte dödar det härdar.. Ja jo men visst.. Då e jag ironkvinnan numbero 1 inom en mycket snar framtid... 
 
Ibland kan jag känna att NU jävlar börjar saker rulla i min väg, nu jävlar e det min tur.. Men den lyckan varar sällan så länge. för tro mig då kommer nästa slag... Men jag står ju än pall.. På nåt konstigt vis.. 
Jag kan inte sätta ord på hur det går till.. 
Jag har trillat ner från stupet x antal gånger men på nåt underligt sätt har det aldrig knäckt alla benen i kroppen på mig. Jag har varit på väg att ge upp fler gånger än jag skulle vilja erkänna.. Men jag har aldrig tillåtit mig att göra det.. 
 
Jag har överlevt det mesta... Jag överlevde en misshandlande pojkvän... Jag tog mig ur inte alls så snabbt som jag önskar nu.. Det tog en redig skada innan..med flera månaders sjukskrivning.. Tyvärr.. Detta får jag höra ofta... Skulle aldrig tro detta om dig Lotta... Du som e så stark varför lät du det hända, bla bla bla bla... Fint jo visst jag e stark kvinna med skinn på näsan.. Men när en människa manipulerar en på det viset som han gjorde märker man inte det förrsen det är försent. 
 
Jag kan än till denna dagen reagera om nån man höjer rösten mot mig eller blir arg.. Det har blivit way bättre än det va i början... Men jag har märkt en egenhet som inte alls e positiv i detta.. En tankeställare senare..
Ibland är man inte klarsynt från början utan när dimman lägger sig så ser man klart.. Man ser vad som blev fel, man ser vad det va som skedde... Och framför allt varför.. 
Ganska så viktig insikt.. För mer klarsyntheten kommer kunskapen då kommer även den där lösningen.. När man vet problemet kan man fixa det... Lättare... 
 
Det är inte illa att bara några dagar in på det nya året har jag lärt mig en ny sak om mig själv, även om det va en negativ sak.. För det e ju så här.. Jag är inte perfekt, jag har mina brister men jag är villig att arbeta med mina brister, dom som skadar... 
Man lär så länge man lever och än lever jag tamajfan... 
 
Vi får väl se vad 2015 har att komma med... 

Hit me with your best shot

 
Plingeling....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0