Normalt eller onormalt?

Ja denna frågan har jag ställt mig idag, Eller jag har ställt mig den frågan många gånger för ibland vet jag faktiskt inte. 
E jag normal och andra onormala eller e andra onormala och jag normal? 
Vad e normalt egentligen? Det som e normalt för mig e det kanske inte för dig, det som e normalt för mig e inte normalt för dig.
Där får man kanske ha en öppen syn på det hela och kanske kan man ställa frågan till folk, tycker du detta e normalt? E svaret ja så e dom normala och jag onormal.. Eller? 
 
Ett ex, nåt som jag inte tycker e normalt. 
 
Överdriven selfies uppdateringar på fejjan. Risk för att bli lynchad kommer jag faktiskt fortsätta skriva. 
Selfies i all ära, skit bra, kul IBLAND. Jag har lagt några selfies på fejjan. Men när går det till överdrift?
E det verkligen normalt att fota sig själv mellan 10-20 gånger om dagen och publicera? 
Man börjar på morgonen med att man precis vaknat, full sminkad och med håret fixat.. Ja just det, eller hur? 
Jag vet hur jag ser ut på morgonen och den verkligheten vill ni inte se på en selfie.. Jag lovar. 
Sen går det en stund sen kommer nästa selfie, laddar skola/jobb. Jaha va bra att du gör nåt och inte ligger på soffan. 20 min senare kommer nästa där du sitter i bilen/bussen. Jaha men va konstigt du ser likadan ut nu som för en 20 min sen.. Vad va nyttan med den? 
Så håller det på hela jävla dagen, bild efter bild..
 
E det nåt bekräftelsebehov? Hur många likes får jag, e det samma som gillar? Vem skriver att jag e snygg? vad e syftet med 20 st selfies på en dag? 
Jag har vänner som lägger selfies men inte i överdrift, sen finns det dom som överdriver nåt magiskt. 
 
Jag finner inte detta så¨där mega normalt men som sagt det e kanske jag som e onormal som inte ser syftet i det?
 
Har man inget bättre för sig om dagarna än att fota sig själv? Hur lång tid tar det sen att få den där pefekta bilden som sen blir publicerad? Jag hatar att se mig själv på bild, avskyr att bli fotad.. Kanske därför jag har problem med selfies vad vet jag? 
 
Jag accepterar att alla e olika, jag gillar inte det, andra gillar det.. Upp till var och en.. Men snälla kan nån förklara syftet med 10-20 selfies om dagen? 
 
Adios 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Syster

tror det är lite att få bekräftelse. Likadant alla matbilder man lägger upp. Dessutom får man inte skriva något negativt för då klagar man bara. " normal" är nog enligt Facebook normen, lägga ut 20 selfies, 10 matbilder och skriva vilka fantastiska barn, man och vänner man har under en dag... Jag är inte normal och jag är stolt onormal!

2014-10-21 @ 20:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0