Julen står utanför dörren.

Ja och där kan den stanna, precis där utanför dörren... 
 
Jag har nada julkänsla, känner inte ens att det e typ julafton i morgon. Många planerar mat och släkten med mera.. Jag laddar för att börja mitt arbetspass kl 13.30 i morgon. För jag skall fira jul med kollegor och patienter. Det e min jul det. 
Har haft mega dåligt samvete för Sander men nu ser det ut som om han skall åka till mormor och morfar idag.. Och det e sjukt skönt att veta att han i alla fall inte sitter ensam hemma julafton. 
På juldagen skall jag i alla fall få äta ordentlig julmat hemma hos mor... 
 
Sander fick sin julklapp igår, en rälig stor äcklig orm :P 
Ja jag gillar då inte dom nu går den väl an när den bara e typ en meter lång eller nåt men värre blir det när den sen blir typ så där 6 meter lång... Ja så klart han inte valde en orm som e liten.. det e väl inte lönt haha..
Men SvenBörje får allt bo på hans rum och han får sköta den helt alena...
 
 
 
Ja mitt i julen kommer brev på posten som bara raserar hela mitt jävla humör.. Ibland kan man undra vad fan jag gjort för ont, den där goda karman kan jag fan inte ha alltså...Jag får helt enklet ändra på mig, för att skaffa god karma.. så saker kan börja gå någerlunda som det skall, framåt... 
Men jag antar att det lär dröja tills jag e 80 på himmet... 
Så denna julen kan dra åt helvete.... 
 
Ja ni som känner mig väl vet att när jag intar alkoholaltiga drycker kan man få mig att säga ja till det mesta, så skedde i lördags.. Jag har visst på nåt konstigt vis sagt ja till att klättra på en vägg på lördag... Hur tänkte jag nu, höjdrädd, typ ingen som helst kraft i kroppen men upp för en vägg skall jag visst klättra.. Nej dra åt helvete... 
Sen är det ju det där med tilliten.. Någon skall stå och hålla i repet på golvet.. Detta e mitt största bekymmer.. För jag önskar att Camilla gör det, för henne litar jag i alla fall på.. 
Men nu har jag sagt ja till att klättra så klättra skall jag fan om så bara en meter upp haha...
Min kära pojkvän tyckte det va en bra ide när jag berätta för honom för dom har visst bra klätterberg i Norrland.. Skona mig väl.. Men han lova att i såna fall börja klättra med mig så det e väl bara att börja klättra :D 
 
Snart e det nytt år, vad lägger ni för nyårslöften? 
Mitt e ganska så enklet, jag lovar att inget lova.. För om jag inte lovar nåt har jag inget att bryta.. och handen på hjärtat hur ofta följer man egentligen sina nyårslöften?
 
Det återstår dock fortfarande vart nyår skall firas, i skåne eller norrland.. Men oavsett vad så kvittar det egentligen för jag skall fira in det nya året med en karlaslok som jag tycker så där lite mycket om... Då kan det spela mindre roll i vilken del av landet jag befinner mig i... 
 
Nej nu skall jag ta tag i denna dagen med tvätt och så... kanske städa eller skita i det, kanske bara liksom vara idag..... 
 
Tjingeling.... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0