Be om hjälp....

Mitt hem e mitt hem igen, kattungarna lämna mig för en vecka sen och mitt hem e åter rent och snyggt och det känns skönt att komma hem. Jag har dock Lisa kvar men hon gör inte mycket väsen av sig och e inte lika yrväder som dom andra 5. 
Det känns skönt och det e underbart att öppna dörren igen till MITT hem... 
 
I morgon skall Lisa kastreras och få en rejäll genomgång av vet. 
Problemet nu med Lisa e att hon avskyr att va ensam hemma. 
Jag hade planen att låta henne stanna tills ett permanent hem kunde uppbringas, tyvärr kan det inte bli så. 
Då jag skall till mamma en vecka nu i Januari och passa hunden kan jag bara uppbringa tillsyn och matning till Lisa en gång på morgonen och en gång på kvällen och detta kommer inte funka. 
 
Då Lisa protesterar mycket åt ensamheten och kissar ÖVERALLT där hon inte skall så kan jag inte låt henne va hemma med bara tillsyn i en vecka.. Så tyvärr måste hon flytta till garaget där hennes ungar bor innan jag åker till mamma. Det känsn trist som attans att behöva göra så, jag önska hon skulle kunna stanna tills ett ordentligt hem kunde hittas effter våra framsteg med hennes förtroende jämte mig. 
Men tyvärr, så blir inte fallet...
 
Sen va d det här med att be om hjälp, jag försöker göra allt själv och sen får jag höra varför bad du inte om hjälp?!?
Ja alltså att vissa ställer den frågan får mig att skratta gott för vissa har jag bett om hjälp med saker i 2 år som aldrig ens hänt än. 
Så nej att fråga efter hjälp e inte mycket lönt då jag sällan eller aldrig får den hjälpen ändå av vissa haha..
 
En redig kvinna reder sig själv, dock inte med inkoppling av mina jävla högtalare och inte heller till att fiska upp den brytna nycklen från mitt cykel lås. 
 
Går det inte med hammare och silvertejp e jag körd :P 
 
Adios 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0