Vem snodde min sömn?

Den e stulen och jag vill ha den åter. 
 
Jag har mina meduciner som jag tar till natten men som igår, tog dom kl 20.00 kl 01.00 va jag ännu vaken, blääää liksom. Det slutar liksom i en ond cirkel för jag kan då inte hålla mig vaken dagen efter utan sover minst 2 timmar på dagen. Jag kämpar emot men tröttheten vinner i alla lägen. 
 
Varför sover jag inte då? 
Tja alltså dom 2 senaste kvällarna har det varit en jobbig ångest som präglat mig. 
Den har suttit runt mitt bröst med kätting och det har varit mycket tankar. 
Försöker titta på mina serier på netflix, tittar på ett avsnitt och när jag är halvvägs i avsnitet får jag börja om för jag har inte den blekaste om vad som hände för jag har tittat men inte registrerat. 
 
När jag sen släcker för att sova är det som ett sorl, vet inte hur jag skall förklara det mer än med att tänk er vara på en fullsatt resturang, det sorlet som finns där, musik som spelas och allt detta sorl som finns. 
Ungefä så låter det i mitt huvud dessa kvällar/nätter och det tar tid att få sorlet att tystna. Jag har små knep men ibland tar det tid. Men när korken väl sätter sig och tystnaden uppstår då kan jag somna. 
 
Ja låter kanske koko men så e det, bästa sättet att förklara det på. 
 
Vad e det som snurrar i hjärnan då, ja det e allt möjligt från att varför heter gris, gris? Varför finns det inte liv på pluto, till ekonomi, jag kommer inte få mer pengar för att jag går med i den gemensama kartläggningen utan då får jag samma ersättning men jag skall ändå jobba? 
Detta suger ju, det går inte, jobbet måste då finnas i landskrona för jag har inte pengar till busskort, så det måste finnas på cykelavstånd. 
 
Hur kan jag göra för att få ihopa saker, bostadsbidrag e sökt, hoppas på det bästa..
Ett lättare jobb 25% typ sitta hemma svara på mail, skicka dokument, fakturer eller annat som jag kan göra i min takt och efter mitt mående. 
 
Ja jag vet då inte men det måste lösa sig! Man kan inte få högre ersättning från FK om man inte har en sjukdom som gör att man typ nästan e döende. 
För mig e detta en fråga, jag lider av ångest och att inte ha pengar så man klarar sig hela månaden eller knappt räkningarna ger mig dubbel så mycket ångest, hur tänkte man där??
 
Jag skall nog säga på första mötet på det där GKL att jag vill jobba på FK haha.. 
 
Hade ju nånstans förhoppningen om att efter 30/11 skulle jag börja jobba 25% och få upp pengarna några snäpp men det verkar ju HR och chef sätta stopp för då dom inte verkar vara villiga att anpassa mina arbetspass på den avd jag jobbar på.
Så där e det ju kört pankakamissskit.
 
Nåja en dag i taget, jag kämpar, än har jag inte gett upp, jag andas än! 
 
Varje morgon får jag en snapchat video av Lina, den är alltid på Theo och detta gör att jag faktiskt börjar varje morgonen med ett leende för den bebisen får tanten att le med hela huvudet. 
Detta är en sån liten sak som ger mig sol bland molnen, TACK Lina <3 
 
Nu skall jag bädda ner mig i soffan med en film
 
Adios
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det du har i huvudet när du inte kan sova kallas hjärntrötthet, sjukt jävla drygt. Känner igen mig i detta med pengar.

2017-10-20 @ 00:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0