Många tankar denna natt.

Ja det va ett tag sen jag låg vaken så halva natten och grubbla. Jag vet inte redigt vad det va som starta det men i natt har jag sovit som en redig kossa. 
 
Kattbebisarna växer och e stora nu snart och jag börjar känna ångest över att jag skall behöva lämna bort dom en dag. Ja alltså jag kommer ju ha dom i alla fall till den 1/1-2018 men alltså, usch skall dom verkligen inte bo här? 
Jag kan inte behålla 5 katter så klart, 6 med mamma Lisa Det finns ju inte på kartan så flytta måste dom ju. 
 
Jag har oxå kommit fram till att jag inte kan behålla nån av katterna för jag har ingen som kan hälpa mig att mata och rensa lådor när jag inte e hemma. 
 
oledole skall flytta från LA och Berit e livrädd för katter så henne kan jag inte be. 
Så med detta facit så e det klart att ingen katt stannar hos mig :( Ja det suger men jag måste tänka så för jag har ju mina åtagande och ibland e jag borta från ons-sön och då måste jag ha nån som matar och rensar låda. Så e det bara liksom. 
 
Ute i stallet kommer jag stanna, jag e nöjd, ägaren e nöjd och jag rider Karmel ensam nu och det känns som en vinst, jag vågade och jag chansade och det blev bra. 
Jag behöver lära mig en del av Karmel för det e ju jag som skall ändra ridstil och det kommer han hjälpa mig med. 
Han är en topenhäst och han e otroligt kunnig.Han e stark och 45 minuter på hans rygg e som ett träningspass med en cestapo PT man svettas och man e helt slut. Men han e sån jävla fröjd att rida. 
 
Det blir klart annorlunda när man rider en icke ridskolehäst. Ridskolehästar gör i princip som läraren säger för den vet vad den skall göra, den följer ofta hästen framför med mera. 
Det gör inte Karmel, leder du inte han med tyglarna att svänga så svänger han inte heller för då går han rakt fram. 
Det kärvs en annan koncentration och ett annat tänk när man rider icke ridskole hästar och jag e så taggad på utmaningen att en vacker dag skall jag och Karmel rida med vinden på fälten i Teckomatorp. 
Vi e lika envisa båda 2 så det kommer bli toppen detta. 
 
Kaffekokare har jag flyttat ut där för attans jag måste kunna ta en kopp kaffe mellan alla sysslorna. Det är ett måste för denna kvinnan. 
Jag rider inte varje dag och det behöver jag inte. Ibland e det bara skönt att åka ut och mocka skit, ja hur kan man tycka mocka skit e kul. Jo för mig e det, det e rogivande på nåt sätt, ingen stress, ingen press bara jag och skiten. 
Jag tar det i min takt och jag gör det så jävla gärna. 
 
Jag kommer att ha 3 dagar i veckan och varannan helg som det ser ut nu. Sen kommer jag mest troligen vilja ha lite mer då och då. 
Men jag måste oxå tänka och känna efter, haft stallet många dagar nu och min trötthet e inte nådig!! 
Så lite eftertanke på det där.
 
Och ja min utgångsdatum närmar sig med stormsteg och jag har tänkt lite vad jag skall göra eller inte göra.
Öppet hus? Tja men när har man det, helgen innan då dagen infaller på en tisdag eller helgen efter eller på tisdagen. Hur handlar man till det? Kommer 1 eller kommer 10 eller kommer ingen? 
Sen kom jag på jag kan inte ha det helgen innan för det e innan den 27 och då e kontot tomt. 
 
Skall jag bjuda in till en liten tillställning helgen efter jag datumen varit, vilka kommer då? Kommer det nån? 
 
Ja alltså som det känns nu så tror jag att jag helt enkelt tar utgångsdatumen och firar den ensam med 8 flaskor vin och 3 flaskor tequila ligganders på soffan i mjukis och sjungandes på gullefjun. 
 
Adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0