I ett försök

att bryta vissa mönster ingår att inte nitiskt städa, att inte ha det rent konstant hela tiden, ha saker på sniskan och inte rätta till allt. 
 
3 dagar va målet att inte skura, nästan 2 dagar klara jag det men inte fullt ut så klart för jag har ju pulat lite ändå så man kan säga att försöket faila totalt tyvärr. 
Att inte städa vasken tex i badrumet, ingen check på den alltså. Det kröp i hela kroppen på mig när jag försökte vända ryggen till och låtsas att jag inte sett det. 
 
Disken, tja den testa jag låta stå, gick inget vidare det heller för det e den enda delan av mitt kök jag kan hålla rent just nu. 
Katterna bor ju i köket och det går liksom inte hålla rent där ute, det är kattsand ÖVERFUCKINGALLT och detta e en sak som stör mig så grymt in i satans helvete. 
Men jag kan ju inte jaga kattbebisarna med dammsugaren och torka tassarna så fort dom varit i lådan, jag kan inte stoppa dom från att leka.. 
 
Så den biten måste jag släppa men fy fan vad tufft det e.. Det e grymt att gå ut i köket och känna hur varenda ben i kroppen bara vill röja. Nåja bara 6 veckor kvar tills dom kan flytta sen skall denna kvinnan skura köket som det aldrig förr har blivit skurat. 
 
Men jag tror att den värsta känslan under detta försök va att behöva släppa in folk i min lägenhet när den inte va städad, eller tja när den inte höll redigt min standar som jag sen jag blev sjuk anser att den skall hålla. 
Men jag fick bita igen. 
 
Jag tror att helt enkelt att köket får vara den biten som jag gör testet på sen får resten av lägenheten helt enklet vara min fristad från krupandet... 
Vilken bra ide att jag inte tänkte på det innan :P 
 
Jag menar att behöva sitta i storarumet och se att fönsterkarmen e dammig, alltså nej.. 
Köket kan jag undvika sitta i så gott det går, kanske skall sätta upp dörren så kan jag stänga inne skiten haha.. 
 
Men då har jag nästa problem katten Lisa klarar inte av att vara/känna sig instängd. Så dörren går visst fet bort. 
 
Idag med hjälp av peppande från Emma via messenger så skulle jag ringa det där samtalet. 
Slog numret men kunde inte förmå mig att trycka på den gröna knappen, många försök och tankar. 
När jag till sist trycker på den gröna knappen och har samlat mod möts jag av, det e många som ringer nu försök igen senare............................................................................
 
Men när jag väl fått det så ja.. Jag tappa modet och ringde inte igen, så vi gör ett nytt försök imorgon..
Heja Lotta, jag tryckte i alla fall på grön knapp idag, längre än jag kommit innan. 
Jag önska så klart dom hade så man kunde typ maila dom iställetså jag slapp att ringa samtalet men man kan inte få allt här i livet ju. 
 
Snart dags att bege sig ut till stallet, i morgon har jag en fri dag och sen har jag lördag och söndag. På lördag får jag sällskap av min gamla underbara arbetskamrat Pia som va med för nån helg sen. 
Skall bli så skönt att ha lite samtal och sällskap med henne. 
Hon e en otroligt fin och vettig kvinna. 
Sen har jag ju haft Lina och Theo med mig och dom har jag oxå gärna med mig igen. 
 
Jag hade en annan oxå med mig och då fick jag goa skratt då denna trodde att hästen skulle bita var gång hästen vände på huvudet haha.. Det va jäkligt roligt oxå när lille Max bestämde sig för att det va han som bestämde och personen i fråga inte hade mycket att sätta emot haha.. 
 
Men från och med nästa vecka har jag bara Karmel att mocka till tisdagar och torsdagar, ganska skönt, i alal fall för ryggen:P 
Nja alltså med gördlen funkar det ganska bra faktiskt, den hjälper och jag har inte så jävla ont, det e mer när jag kommer hem sen och slapnar av som jag har problem att komma upp ur soffan :P 
 
Ja alltså jag börjar ju komma till åldern, kan va det.. Kroppen e inte lika fit, äsch vem skojar jag där liksom min kropp har aldrig varit fit och kommer aldrig bli. 
 
Adios
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0