Att bli lämnad?

Först vill jag börja med att tacka lilla M för din kommentar, trodde det bara va mina närmaste sörjande vänner som läste min blogg. Kul att nån som inte känner mig oxå läser :D
 
För att svara på din fråga så ja jag har funderat på att skaffa en hund igen. Docl är saknaden efter Bobbo så grymt stor ännu och jag har fortfarande svårt att prata om han, då tårarna ligger i ögonlocken hela tiden. 
Jag kommer aldrig att få en hund till som Bobbo.. 
Skulle jag skaffa en hund till skulle det ju så klart vara en hane douge de bordeaux.. 
Jag har ju fina Mini oxå men hon bor hos mitt X och hans sambo. Jag har även funderat på att hon skulle kunna ha delat boende. Men frågan e är det rätt mot henne? Vad mår hon bäst av? 
 
Mitt mående blir klart bättre med detta sällskap, även om hon är en hund så ser jag henne som en familjemedlem, en vän, min bästa vän. 
 
Menar hon e så satans vacker <3 
 
Idag är det onsdag och det är dags för stallet för min del. 
Nu till det mest bisarra, jag vill inte lämna Mini ensam. 
Jag vet klart att hon klarar det galant att bli lämnad, men nånstans ger väl mina egna känslor sig påminda om hur det känns att vara ensam och jag känner sån knipande känsla, jag kan inte lämna henne ensam, tänk så ledsen hon blir, tänk så jobbigt.. 
 
Detta är klart mina egna känslor vilket blir lite konstigt. 
 
Jag har nu under några dagar kunnat se klart på vissa saker, vissa saker har blivit klarare. 
Har nu konstaterat att det är dags att rensa i mitt liv, ta bort dom som verkligen inte får mig att må bra. Dom som tror att jag e nån dörrmatta, som man kan ljuga för, som man kan lura i all evighet. 
Radera dom där jag bryr mig, jag tycker om, jag vill känslorna för gott. 
Jag får inte ut nåt av relationerna och då känner jag att det finns ingen anledning att behålla dom heller. 
 
 
Don't think that I can take another empty moment
Don't think that I can fake another hollow smile
It's not enough just to be sorry
Don't think that I could take another talk about it
 
 

Don't wanna be the one who turns the whole thing over
Don't wanna be somewhere where I just don't belong
Where it's not enough just be sorry

 

Härromdagen va jag så sugen på mjukglass och tänkte var fan kan man köpa sig en egen maskin? Började leta för fullt och hitta en sida som heter coolstuff. Oj oj oj oj vad där fanns massor av saker jag inte ens visste att jag behövde. Jag fick snabbt klicka ner sidan för attans vad dyrt det hade kunnat bli snabbt med alla dessa "Jag behöver en sån" 
Men det va allt roliga saker där inne haha.. såna där onödiga saker som man inte vet man behöver men när man hittar dom behöver man dom. 

Det blev i alla fall inget inköp av glassmaskin, jag tänkte efter sen och kom fram till vad fan skall jag med en sån till egentligen? 

Men det blev i alla fall ett litet inköp på wish, 1 linne, 1 tröja, ett plånboksfodral till mobilen. 

Där finns oxå en himla massa saker men det blir dyrt snabbt fast det e billigt. 
Men ibland får man unna sig liksom, tycker jag i alla fall. 

På dagens schema står absolut inget förrsen på kvällen när stallet väntar och mest troligen min lilla gulle gullan koko. Vet inte varför jag aldrig får byta häst? Alla andra har olika hästar men jag verkar vara fast med Gullan för all evighet :P 

Kanske skulle städa lite, det e inte så där smutsigt så man dör liksom men det e klart värre än det brukar vara då Mini skitar ner mer än jag. 

En annan sak som hände, oj vad jag hoppar runt här.. Men min Gotands son hörde av sig igår, hans LVU e släppt och han befinner sig på Gotland på frivillig basis, nu väntar vi besked på utslussning och hur planeringen skall se ut framöver. 

I värsta fall e klart mitt hem öppet för han och han är alltid välkommen hem. Men tro mig det kommer att vara under vissa reservationer med en del krav.. Men det tar vi om vi nångång kommer till den dagen. 

Adios 

 

 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0