När man blundar för problemen.

Ja hur länge kan man blunda för problemen som finns, vecka efter vecka, månad efter måndag, år efter år? Är det rimligt?
Vissa verkar tycka det, att man kan blunda för saker och bara fortsätta som om inget hänt eller att det finns alls. 
Det funkar dåligt ialla fall med mig, jag får taggarna uttåt och jag blir elak till sist, vilket folk borde veta vid detta laget men ändå testar man.. 
FUCK YOU!! Liksom... 
 
I am done with the fucking game you play.
 
Man kan inte låtsas som inget, saker försvinner inte, det funkar inte så. Jag kan förlåta men jag glömmer ALDRIG! Så fjäsk går fet bort..
Men ändå så testar man, kan funka... Pang säger det och man får nåt elakt slängt i huvudet.. Sorry, funka inte denna gången heller..
 
En annan sak som stör mig fett mycket är den så kallade polisanmälan som ligger på mig och Camilla. Den verkar heller ingen vilja reda ut, man kan ju fråga sig varför?
Varför vill ingen ta tag i det, den skall bara ligga där och gro eller?
Vi vet inte ens vad vi e polisanmälda för, så vi vet inte hur vi skall försvara oss heller, det e helt sjukt. Den ligger liksom bara som ett mörkt moln över oss.
 
Förra veckan va vi i alla fall i vår container och hämta lite saker som vi skänkte till ett annat insamlingsevent som går till forskningen för SMA, the fight heter eventet och e klart värt att besöka deras sida på fejjan och följa dom. Det är en mycket ovanlig sjukdom som drabbar ganska få barn i Sverige per år, det finns bromsande mediciner, men Sverige köper inte in den för man anser den är för dyr!!
 
 
För dyr??? Kan man verkligen säga som när det handlar om barns liv, hälsa och överlevnad, för dyr!! 
Ja men vad kostar allt runt dessa barn då? Sjukhus, läkare, mediciner dom redan nu har, assistenter dygnet runt med mera.. Nej men det kan man beskosta men att rädda livet på dessa barn är för DYRT!! 
 
Häng gärna med i deras insamling och skänk en slant, det e allt värt varenda krona ni kan skänka dom. 
 
Dom fick i alla fall lite saker av oss, vi kommer ju inte använda dom, vi kommer inte att ha nåt mer event som det ser ut nu, mycket tack vare en polisanmälan som ingen verkar vilja reda ut. 
Nåt som hängt i luften nu i snart 2 år.. 
Fuck you på den! 
 
Annars då? Ja jag hänger i, det går sakta och jag känner mig inte alls i form, jag e så trött hela tiden och det e grymt jobbigt, jag orkar inget, allt e jobbigt. 
Denna veckan har jag 2 barn här hemma, Liam och hans kusin, min syster son Jonathan. 
Det e mysigt och klart en förändring i mitt annars ensama hem. 
 
Jag försöker fylla mina dagar med meningsfulla saker men det går si så där. Bara tanken på att jag måste göra saker gör mig trött, som idag, möte med chefen, trött, sov när jag kom hem. I morgon först MR med Liam, sen får jag åka rakar vägen till Malmö och åka till banan, annars blir det hem och sova och då kommer jag inte till banan, egentligen skulle jag kunna skita i det och rycka på axlarna som dom gör och säga, not my problem! 
 
Men nej då, så funkar inte jag, jag e inte byggd redigt på det viset, vilket e jävligt synd ibland. 
 
Vet ni, jag såg nåt idag som fick mig att rysa, ja alltså det gör jag var gång jag ser eller hör hans röst, men fuck vad underbart.. 
 
 
 
Min stora dröm i livet att få se han live, ja alltså jag hade sett han efter jag svimmat av total lycka. 
En enda önskan man kunde fått här i livet så hade det varit att få stå där framme, skrika, svimma, gråta och bara njuta.
FInns ett annat klipp oxå fär han ger sin gitarr till en kille i publiken, fuck liksom han e ju bara THE MAN!!
 
Nåja jag får fortsätta drömma om detta, risken att han kommer i närheten av Europa e lika med 0000000,0000000000% 
Så stor chans har jag att få se min största idol, hans musik har betytt mycket genom åren och gör än. 
Han är och förblir den enda....
 
Nu skall jag fortsätta med att vara sur på vissa och snart laga mat till 2 tonåringar som vakna för 1 timme sen efter att ha lagt sig kl 06.30 i morse. I kväll stänger jag internet för dom, dom måste upp tidigt i morgon för då skall vi åka så vi är i lund 11.30...
 
Adios 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0