Ibland behöver man en

hjälpande hand. Jag e skit dålig på att be om hjälp, jag redigt suger på det. Därför blir saker sällan eller aldrig gjorda just för att jag inte ber om hjälp eller så försöker jag lösa det själv. 
Möblera om e nåt min rygg avskyr att göra, min hjärna däremot älskar det, ser ni dilemat där. Men jag gör det, trots jag vet att jag kommer ha skit ont sen. Istället för att be om hjälp så asar jag på skiten själv. 
 
Dom senaste dagarna har jag rensat, organiserat och möblerat om. Köket, storarummet gjordes förra veckan. 
Då blev det en del skit som sattes in i det tredje rumet oxå stängdes dörren, så e det alltid tyvärr. 
Min garderob som sett likadan ut sen jag flytta hit har fungerat som garderob/förråd/skit rum typ, ungefär som det tredje rummet så det fick sig en rensning och saker som skulle varit nere i källaren för länge sedan hamna i gissa var? Japp det tredje rummet. 
 
MEN jag ringde pappa och han kom och hjälpte mig med att bära ner saker i källaren och vi körde till tippen, wow vad underbart det va att bli av med allt. Detta gjorde så att min garderob nu är just bara det, garderob och det tredje rummet är nu mera ett rum med öppen dörr utan saker som skall kastas eller bäras till källaren, NU e det verkligen gjort och det känns så underbart i min själ.
 
Jag passade även på att investera i en ny dammsugare, den jag hade passade bra till mig men den funka icke med djur i hemmet den hade liksom inte den kapaciteten och sen va det lite dumt för jag kunde inte dammsuga under säng/soffa med den andra. Det kan jag nu och min nya dammsugare suger fin fint upp allt, ja till och med plastmattan i hallen haha..
 
Nu är det bara 1 sak som fattas för att mitt hem skall bli min borg igen och det är att katterna får nya hem. 
Katterna ger klart mycket mys och kärlek men jag vill ha åter mitt hem med rena golv och blommjord där det skall vara i krukorna. Jag vill ha väldoftande luft och känna mig som hemma igen. 
 
Jag mår inte helt okej med detta och det e tufft kanske inte många som kan sätta sig in i detta och det e svårt som fan att förklara men jag mår INTE bra av skiten. 
 
Hos arbetsterapeuten har vi dom sista gångerna dragit i saker som gjort att min ångest ökat nåt grymt..
Vi har gjort nån kartläggning av hur min vardag ser ut och hur jag klarar saker och så vidare. 
Där har saker kommit upp till ytan som jag inte lämnat en tanke åt, som jag sett som normalt och klart bara nåt som är men när man drar i det och pratar om det så kommer det i annat ljus. 
 
Det är tufft ibland och min ångest har den senaste tiden varit ett helvete utan dess like.
Som tur e har jag haft hästarna och dom ger mig så mycket styrka att det e sjukt. 
Jag vet inte om det är så men ibland tror jag att framför allt Karmel kan känna av när jag har en dålig dag för då e han extra mys vänlig och han e helt underbar när han lägger sitt huvud på min axel och bara gosar. 
 
Det e kärlek där ute och där mår jag bra. 
Då får jag ork och styrka att ta mig an allt annat. 
 
Vem vet kanske skall man plugga på ålderdomens höst och bli hästskötare eller nåt, tror nog jag e för sent ute för det och jag har nog inte alls den grund kompetensen som man kanske bör ha. 
 
Nåja jag har ju tid på mig vet ni, FK tar det lugnt med den gemensama kartläggningen då min läkare jag träffa sist skrivit vissa saker som fått FK att backa lite på planerna och lagt dom på is. 
Detta handlar om min ibland livsleda som kommer med jämna mellanrum.
 
Jag har fått förslaget att skaffa en youtube kanal, men ärligt skulle folk verkligen vilja titta på mina dumheter? 
Ja alltså att folk gör det på fejjan e ju sin sak där kommer det oavsett om dom vill eller ej haha. 
 
Nåja oavsett vad måste jag först lära mig hur man gör och hanterar sånt där. Jag e gammal och kan inte såna moderniheter. 
 
Jag uppdaterar inte min blogg så mycket just nu detta för att undvika alla tråkiga inlägg om mitt dåliga mående. 
Men jag kommer med jämna mellanrum och ger er en stunds läsning. 
 
Adios 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0