Över en vecka.

Som jag har varit utan ångest :D whooooooo ge mig vågen...
 
Eller ja en liten vit lögn jag har ångest för att jag skall ut och flyga, hatar flyga, e sketa rädd. Men den ångesten räknas inte in i det andra. 
 
Den 23 sätter jag mig på planet till Stockholm för att sen tåga till Tierp, som tur e har jag Jimmy med mig som kan hjälpa mig till rätta så jag inte kommer vilse på vägen. Han får även uppdraget att lugna mina nerver inför flygningen.. Stackars krake. 
 
Höjningen av mina mediciner har nog nåt sin fulla styrka för jag mår bra, jag ler, jag skrattar, jag e piggare, jag känner mig nästan lyrisk av att vakna och känna mig utvilad och pigg. Jag har inte på över en vecka sovit mitt på dagen, min trötthet har minskat, ja jag somnar tidigt på kvällen men vad gör det? 
 
Sen vet jag ju nånstans där inne att detta egentligen är en liten falsk känsla för utan pillerna hade allt varit annorlunda men va fan, jag mår ju bra nu.
Hoppas detta håller isig så jag kan återfå mitt liv, så jag kan åter varkna varje dag och älska livet. 
 
Nackdelen med ökningen, ja så klart finns det, är att jag tappat aptiten totalt, inget e gott, inget smakar och jag blir typ mätt på inget, jag kan bli mätt av att tänka på att äta en macka. 
Detta har så klart negativ spiral, fördelen i den negativa biverkningen är att min våg pekar neråt. 
På 2 veckor har 7 kilo trillat av, inte så att det e mig emot egentligen, jag ville ju gå ner i vikt efter min ökning med dom andra pillerna. 
Så jag skall ju inte klaga för snart e jag åter till den vikt jag vill ha, bara 7 kilo till haha... 
 
Förra helgen tillbringade jag på karnevalen i stan, torsdagen obba jag för ridklubben och sälde biljetter mellan 15.30-19 sen skulle jag gå och äta och träffa på Berit, Patrik och Pia så jag hängde på dom till öltältet och perikles. 
På fredagen hade jag pass mellan 12-15.30 med samma, sålde biljetter. För att roa mig själv lite ville jag va snäll, eller ja snäll elak kan man säga. Det stod 2 tjejer och den ena ville åka den ena karusellen och den andr tjejen va ärligt sketa rädd. Dom dividerade och den rädda tjejen va inte på väg att ge sig.
SÅ jag betala en biljett gick ut och gav henne och sa, du kommer inte ångra dig, den e skit härlig inte alls så frlig som den ser ut. 
 
Hon gick på karusellen och jag lovar jag satt i min låda och skratta så jag höll på att kissa på mig som hon skrek och ville av haha.. Ja sån e jag :p 
 
På lördagen kom först Lina, Daniel och söta goa Sven-Börje och vi snacka en massa, gick ner och åt langos. Sen bar det iväg till Berit med samma sällskap som på torsdagen och det blev öl, skratt och goa stunder hemma hos Berit och Patrik och sen nere på karnevalen. 
Ja och även ja åkte karusell, jag försökte få dom andra att åka men ingen ville, sen gav Patrik med sig och ville åka den värsta, G-Force. Jag trodde klart att han skämta så jag tuffa mig och klart vi skall åka den. 
 
Vad gör man? Jo man får ju åka den, kan säga jag skrek och vi höll varandra i handen hela åkturen haha.. 
Jag lämnade sedan sällskapet för att gå och titta på Joddla med Siv på rådhustorget, dom andra stanna i öltältet och skulle se nåt beatles cover band. Inte redigt min grej så jag valde Joddla. 
 
Ja så här har min senaste vecka varit, i morgon drar jag till mor och far i Trelleborg för marknad och grillning har jag blivit lovad av mamma. 
 
Nästa vecka har jag läkare, psykolog och andra saker inplanerade. 
 
Ridningen börjar snart, jag tror dock att jag får ge upp det denna terminen då pengarna inte kommer räcka till denna hobby som jag älskar, det som får mig att må så bra. Nåja vi får se vad jag gör eller inte gör.. 
 
Adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0