Ignorera det så försvinner det...

JA den där filosofin har jag ofta, speciellt när det kommer till min hälsa.. Jag e lite så där.. Jaja det går över.. Men jag e inte alls så när det kommer till mina vänner.. oj oj då jävlar har jag goda råd och doktorn nämns ofta.. Jag själv, doktorn? Nej fan.. det går över.. 
Så tänkte jag när jag gick med urinvägsinfektion i 17 dagar... Haha men attans den gick inte över och när jag ringde vårdcentralen så va det, du jobbar i vården va? Japp, japp I do...
 
Det e nåt när man jobbar i vården som gör att man sällan söker doktor.. Kan vara för att man ofta dignoserar sig själva och vet när man måste söka.. eller vet man det? Nåja jag kan låtsas jag vet det för hade jag egentligen vetat kanske jag inte väntat 17 dagar med uvi... Eller jo det hade jag, för jag hade inte tid.. Jag jobba, sen va det helg och jag ansåg inte att mina besvär va så pass så jag behöver jourläkaren,, Så nej jag hade nog inte gått innan ändå... Samma med min rygg, jag går inte till doktorn förrsen det är så pass att jag inte kan röra mig, detsamma va den där gången jag inte fick luft till sist haha.. Men då jävlar skällde doktorn på mig.. Oooppsssssss.. jaja....
 
Men sen kommer den där dagen då du inser att detta inte går att ignorera... 
 
Jobbe helgen är över, min 100% vecka fast jag jobbar 85% är till ända... Skönt som attans kan jag informera er om.. Ledig i morgon sen kort vecka.. tis, ons, tors.. Sen ledig till Måndag... Underbart.. för det behövs.. Just nu retar jag mig gallfeber på vissa på mitt jobb, eller rättare sagt våra nya vikarier.. åhhhhhhhhh jaja skall inte gå in på detta alls känner jag... 
 
Just nu känner jag sån där inre panik... Ni vet, kryper i skinnet på mig.. Tankar flyger vilt.. Känner redan nu en sån där sömnlös natt kommer vänta mig.. För jag kommer inte kunna släppa detta när jag sen skall sluta mina ögon.. Nu om nåt kan jag säga att jag önska att min norrlänning bodde runt hörnan... 
 
Men man skall inte måla fan på väggen förrsen han e där... 
 
Tingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0