1 blev 6

Ja jag hade ju tankarna på att skaffa en katt, såg ett nödrop på en liten tjej misse som heter Lisa som behövde ett lugnt hem för att föda sina bebisar i e det nåt jag har så e det lugnt hem. 
Så jag skcika iväg ett medelande, samma kväll kom både hon och 5 bebisar. 
 
 
Lisa e grymt skygg då hon levt ute i hårda livet i 1 år. Det går inte att kela med henne inte ens klappa henne knappt, nångång har hon låtit mig ta på henne annars e det väsa och bitas som gäller.
 
Men jag ger henne tid och låter henne va mesta dels av dagen, jag går in på morgonen, tömmer lådan, ger mat och bytar vatten, sätter mig på golvet, pratar med henne men närmar mig inte. 
 
Jag får lov att hantera bebisarna när hon inte e i lådan, hon försöker inte attackera mig och väser inte. Så hon litar nog på mig ändå men hon själv e skeptsik. 
 
Men 1 katt blev 6 och jag har 5 super söta bebisar och en super söt men bitchig mamma. 
 
 
 
Jag måste ta det i hennes takt och med tiden kanske hon även känner för att bli klappad. 
Men det e ju så att jag har ju tålamod lika med noll och tycker hon borde fatta att jag inte vill henne illa. Men antar det kommer när bebisarna e större. 
 
Och innan jag blir attackerad av att katter kostar pengar och jag har ju inga, nej stämmer men dessa katter kostar mig 0 kr, då jag får allt från förmedlningen dom kommer ifrån, mat, sand och dom står för alla vet kostander som kan tillkomma. 
Det jag står för är ett tryggt hem och kärlek. Och det e jag rik på. 
 
Idag skall jag på dejt, med 2 herrar :P 
Men först skall jag ta hand om disken. 
 
Adios 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0