Hur klarar andra sig?

Ja alltså det är e fråga jag ställer mig denna månaden. 
Inte nog med att man har sin problematik med sitt mående, sen lägger man till den ekonomiska krisen som visar sig. 
 
9700 kr kommer utbetals till mig denna månaden.. Det innebär att jag skall överleva under existensminimun. 
Hur e det möjligt, hur skall man få ihopa det?
Ja alltså det täcker ju mina räkningar men sen då? 
Tja dom har billiga bullar, 15 st för 10 kr så det kan jag handla, smör ja 20 kr nåt som i alla fall varar en vecka om man äter bullar, bröd varje dag. 
Det e vad jag kommer att få leva på. 
 
Så länge jag kan betala mina räkningar så jag inte blir hemlös på kuppen e ju klart bra, fast jag har aldrig testat va hemlös, kanske e nåt?!? 
Vem öppnar upp sitt hem för mig??
 
Som tur är så varar mitt sommarkort till 15 augusti så jag i alla fall kan ta mig till läkaren och psykologen. 
Men efter den 15 e jag körd för jag har inte råd med ett busskort, det finns det inte pengar till. Men som tur har jag några kronor sparade som tyvärr ryker nu. 
 
Jag hade planer att åka på semester, utomlands, för första gången i mitt liv. 
Men det får jag ju fet glömma nu :( 
 
Hade jag ångest innan så skall vi ju inte snacka om vad den tar för form nu liksom. 
Skål och godnatt. 
 
Nåja jag har gjort det förr, levt på ingenting och det funkar ju ett tag.
 
Men man skall inte gnälla, det finns dom som har det värre..
 
Adios
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0