Respons.

E nåt man vill ha i en del eller ja dom flesta lägena. Det e otroligt frustrerande att inte få nån respons på saker och vissa saker värre än andra. 
Man känner sig ignorerad och man känner sig osidosatt. 
Det gör att man först blir besviken sen går det över till ilska, för mig i alla fall. 
 
Och när jag blir arg då blir jag arg och jag blir grymt elak mot personer. 
Det är en nackdel med mig och det e min elakhet när den sidan av mig sätter in. 
Folk som känner mig vet mycket väl om detta ändå väljer dom att ta fram den sidan av mig.
Man kan ju fråga sig varför?
 
Vill man ha den reaktionen av mig, är d det man e ute efter en arg och elak Lotta? 
I såna fall säg det rakt ut så kan jag vara äckligt elak konstans så slipper man allt klydd där emellan. 
Jag menar jag e inte omöjlig jag kan vara elak hela dagen om jag så behöver. 
Spotta på mig så spottar jag åter. 
 
När man skickar mail till nån, ang nåt viktigt då vill man oxå ha respons och när den inte kommer känner man jaha det va d det.. Hur skall jag tolka detta nu då? Sen går tankarna igång och det går inte styra dom. 
Man vill ha en kommunikation och den uteblir ang nåt sånt viktigt som detta är, det gör att jag känner men bra fuck it...
Jag har gjort vad jag kan och kan man inte från andra sidan ens bekräfta att man fått mailet ja vad fan skall jag då göra? 
 
Nåt annat som stör mig denna kvällen e den jävla ovissheten i saker, att man inte vet vad som e rätt eller fel, vart skall jag stå, vad skall jag rätta mig efter, vad e rätt vad e fel? Finns det nån röd tråd i röran som finns eller är det så att alla anser sig ha rätt och dom andra fel? 
Jag har nada kunskap i vissa saker så jag håller käften försöker reda ut vad som e rätt och vad som e fel men jag blir bara mer och mer förvirrad av det så jag lägger ner. 
 
Man orkar bara till en viss gräns sen e gränsen slut och man tappar mig. 
Ja idag e det sån där tänkar dag där jag funderar fram och tillbaka kring kommunikation och hur vi kommunicerar med varandra. 
 
Just på facebook kan man se tydligt hur folk kommunicerar med varandra och ibland skrämer det mig, hur vi faktiskt skriver till varandra. Kan man inte hålla trevlig ton när man för diskussion så känner jag att lägg då ner det. Varför gå till sån nivå? Jag skäms när jag läser vad andra skiver och tänker voine voine.
 
Sociala medior i all ära men ibland borde det förbjudas, borde finnas test som man måste göra innan man får regga sig och man måste genomgå kompetens test för om man kan föra vanlig kommunikation utan att gå till personangrepp och kalla varandra hemska saker.
 
Eller så e det bara jag som e super känslig gällande detta och känner att det spårar allt för ofta på vissa saker.
Man får klart ha sin åsikt och man får klart lämna den men om man inte kan hålla komminikationen ren och rak, konstruktiv och vettig ja släpp då tangenterna och gå och slå huvudet i nåt hårt och rätta till hjärncellerna och återgå sedan till den där normala nivån.
 
Vi har väl alla lärt oss vett och etiket i skolan, hur man uppför sig med mera.
Men på sociala medior försvinner detta och all vett verkar försvinna från vissas huvuden.
Jag skall inte sitta på höra hästar, jag har oxå gått över gränsen då och då och det e när folk driver mig till den punkten att det inte går att stoppa.
 
Men oftast väljer jag den andra vägen, går ifrån slår nåt hårt i huvudet, skriker ut allt dumt jag vill skriva och sätter mig och komponerar ihopa nåt annat vettigt svar som e fri från svordommar och elakheter.
Men återigen, ibland e det svårt och jag förstår detta. Men för vissa är det ett system, att man skall kommentera och helst reta upp så många man bara kan, sen får man stöd från nån sen e det igång och allt ballar.
 
 
Detta va mina torsdags tankar.
 
Adios 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0