Varför...

Är ärlighet så jävla svårt för vissa? 
Om man väljer att ljuga, gång på gång, år efter år.. Varför blir man då förvånad när nån sätter ner foten och säger stopp, far åt helvete? 
Kan man inte se den konsekvensen komma? 
 
Ärlighet vara längst sägs det, ja vissa har visst inte förstår det talesättet. 
För mig e det helt obegripligt vad man vinner på att ljuga om och om igen? 
Jag hade tyckt att det va jävligt tröttsamt att hela tiden behöva komma på lögner istället för att stå rak ryggad och säga sanningen. 
 
Menar det måste ju kännas bättre i själen när man vet att man varit ärlig, eller? 
Vad tjänar lögnerna till i slutändan? Alla vet att sanningen kommer fram för eller senare, du kan inte leva i en lögn utan att ballongen spricker nån gång. 
Vad händer då? Den dagen då allt bara rasar för att sanningen kommer fram? 
Jo den dagen kommer helvetet braka loss och frågan du kommer ställa dig är, va det värt det? 
Svaret kommer mest troligen att vara nej. 
 
Menar ta dom som e otrogna och ljuger för sin partner, sambo, fru,,, Finns det nåt värre här i världen än att råka ut för ilskan från en bedragen kvinna? 
 
När man ljuger för vänner ja då kan man möjligen be om ursäkt och försöka reparera det går inte det får man leva med konekvensen att den vännen e borta för gott.
 
Ljuga för vilt främande människor ja det har väl ingen vidare konsekvens för dig mer än om du skulle råka på dom igen och du skickat dom till lallagatan istället för långvägen. 
 
Sen finns det klart vita lögner som vi alla med handen på hjärtat kan säga att vi dragit nån gång i våra liv, kanske mer än en gång. Men oftast e det lögner som inte skadar den berörda. 
 
Men när lögnerna skadar den/dom man ljuger för då bör man tänka om. 
Tycker jag i alla fall men sen e jag ingen expert och kommer aldrig bli det heller, 
Jag kan bara skriva hur jag ser det och känner det. 
 
Tycker nästan man borde införa en säg sanningen dag!
Vi har ju dagar för allt annat känns det som så varför inte en sån dag? 
Alla otrogna människor hade mest troligen inte firat den dagen dom hade fortsatt leva i sina små ballonger. 
 
Jag har själv blivit bedragen i mina dagar och jag kan med handen på hjärtat säga att LÖGNERNA är värre än sanningen. 
Nej lögnen skadar egentligen ingen förrsen den dagen sanningen kommer fram. 
 
Alla vet vi att ballonger kan man sticka hål på och då säger det pooffff!! 
 
Adios 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0