Julen kommer

visst detta året oxå med samma ångest som många andra år. Det blir julafton hos mamma och pappa med 3 av 4 syskon pga meningskiljiaktigheter kan vi kalla det hela, med barn så klart. 
Det e alltid mysigt att komma till mamma och pappa och deras julhem, det luktar gott och stämningen e julig liksom. 
 
Jag känner ingen julkänsla alls kanske oxå pga att jag inte alls pynta detta året, av den enkla anledningen varför skall jag lägga ner allt det jobbet för bara mig att glo på? Nej finns ingen anledningen och således blev det ingen jul i mitt hem. 
 
Men julen kommer julklappar vilket jag inte av ekonomiska orsaker kan ge speciellt till mina barn eller mitt barn skall jag säga men jag har fått göra det bästa av det hela och hoppas det räcker långt. 
Mina medel e små men mitt hjärta e stort.
 
Som alla andra år e jag den enda av hela familjen som bevarar singel stämplen haha.. Jag tror jag kommer vara det för evigt som det känns nu. 
Visst jag saknar att ha nån att julmysa med men man kan ju inte få allt här i livet och på råga på allt har jag lyckats bli sjuk, feber och ont i kroppen. Dock inte snorig men ändå sjuk :( 
Jag hoppas på snabb bot för jag vill icke missa julafton hos mamma för något! 
 
Så jag får bota mig snabbt med alvedon, soffan och bara ta det chill. 
I värsta fall har jag i alla fall fått julskinka, Monica och Tore gav mig en fin julklapp, en nygjord julskinka, hur gott e inte det? Man kan äta den i många olika variationer, problemet... Den tar slut så snabbt, mer än halva skinkan e redan borta, tror nån varit och stuligt lite skinka när jag sovit eller nåt haha. 
 
Lina, Danne och Theo kom och lämna den till mig i går kväll, så mumsigt :P 
 
Mitt mående e långt ifrån bra och jag har så nära till tårar hela tiden av ingen orsak egentligen mer än att ja jag vet inte. Känner mig bara så less liksom.
Men jag skal inte tynga er med den skiten.
 
Jag har stängt min fejjan nu för icke vänner, kommer sluta lägga saker offentligt, detta för att jag vet att jag har folk snokandes där inne.. Vill du veta nåt, fråga mig jag lovar vara ärlig på varje fråga, till skillnad från andra som bara drar lögner hela tiden. 
 
Jag vet att även vissa kan gissa ut vem jag ibland menar i min blogg och jag vet att personerna i fråga även kan det och ja jag får lite skit ibland :P Men så länge jag inte skriver ut namn har jag inte gjort nåt fel och skulle jag mot förmodan skriva namn i vissa samanhang skulle jag inte göra livet så lätt för vissa haha.. 
 
Katter e planerade att flytta efter nyår och då skall detta hemmet skuras.. Ja alltså jag skurar det annars oxå och jag kan säga att jag sabbat mina händer totalt med allt klorin städning och annat. Dom e så torra och naggade att det finns inte. 
 
Jag skall efter nyår nångång i januari eller februari gå en kurs via öppen vården, den av 15 gånger om jag inte minns fel och skall lära mig nåt jag glömt, jag kommer inte ihåg vad den handla om?!? 
Jaja åldern ni vet jag e last gammal och kan inte minnas allt :P 
 
Det är en jävla tur att jag har stallet och underbara Karmel, det e min terapi och nåt av det bästa som finns. Han ger mig så mycket kärlek och energi. Utan stallet och Karmel vet jag inte vart jag varit, vi har börjat bli ganska synkade i vår ridning, jag lär mig mer och mer hur han funkar och han lär sig hur jag funkar och ni kan tro att vi nu galopperar, det e det bästa han vet och han e grymt härlig att rida. 
 
Jag e tacksam att Rosita gav mig denna chans att få lära känna denna karlen. Den enda karlen i världen som lyssnar på mig utan att klaga :P 
 
Nej nu kan jag inte sitta här mer och printa massa skit måste återgå till soffan känner jag. 
 
Adios 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0