Ibland undrar jag....

Ja dom senaste dagar har min tankeverksamhet gått på hög varv, jag skojar inte det e så håret på skallen e bort bränt.. Så illa ligger landet. 
 
För vissa saker facinerar mig så mycket eller facinerar e kanske fel ord om jag tänker efter, skämmer mig.. nej det blir oxå fel.. Vet inte hur jag skall formulera mig för att det skall bli rätt... 
 
Men hur tänker folk??? 
Nu påstår inte jag att jag alltid tänker rätt för tro mig ibland har jag otur när jag tänker men jag står oftast för det då.. Ni vet jag kan ta det att min hjärna ibland inte redigt hänger med i svängarna... 
Dom senaste dagarna har jag tänkt om det e jag som tänker fel? 
Har jag fel inställning eller vad e det för fel på mig? Nåt måste vara galet som inte blev rätt i alla fall.. 
 
Tex... Om jag är medlem i en klubb, betalar in medlemsavgift.. Varför gör jag det? 
Jo mest troligen för att jag VILL vara medlem i den klubben, vill jag inte det finns det andra klubbar att bli medlem i.. Jag blir ju inte medlem och slösar pengar på en klubb som jag inte vill vara inblandad i.. Jag menar jag slösar inte på mina pengar.. 
Jag är medlem i klubben men jag finner allt klubbens styrelse gör är FEL.. dom kan inget dom är inkompetenta idioter rent ut sagt... Varför vill jag då vara medlem? 
Jag klagar öppet och högljut på facebook där alla kan se missnöjet som finns.. Minsta lilla jag kan hitta klagar jag på... Pekar med hela handen och berättar hur fel dom har och gör.. Varför är jag ännu medlem?
 
Återigen facebook... Bra men ack så dåligt ibland.. 
 
När jag sitter där och klagar öppet och högt, pekar med hela handen..Vem gör jag bort, dom eller mig själv?? Har jag klubben bästa i tanken då? 
Hur ser det ut för dom som inte e medlemar i klubben? Vad sänder jag för signaler? 
Ja en signal e att jag är att jag betala pengar för att vara medlem i en klubb som är totalt skit..
 
Jag är verkligen för att man skall säga sin mening och alla har rätt till en åsikt.. Men hur offentligt måste man hålla det? Måste jag visa mitt missnöje öppet, offentligt för alla att läsa? 
Vad är det som driver mig att det enda jag kan skriva är negativa saker? 
Nån skriver gott nytt år... Gott nytt år nej dra ni nåt gammalt över er, hemsidan ärt inte uppdaterad, vad e det för nåt ni håller på med, när kommer det, varför görs inte det, vad sysslar ni med, så gör man inte, så får man inte göra.... Jaha människan skrev gott nytt år.. jaha jag trodde det va en klagomur? 
 
Vad är egentlgen min agenda med detta? 
 
Hört talas om privata meddelande på fejjan, kan man skicka, dom flesta klubbar har info mail.. testa där, skriv ner ALLA dina missnöjen i ett mail.. skicka det... DONE..
 
Rykten sprids, dom sprids snabbt, som vinden viner i en orkan sprids dom... 
 
Vill jag klubben väl eller vill jag den illa? 
Det kanske jag skall tänka på innan jag slösar mina pengar på att bli medlem i en klubb som ändå inte har ett enda rätt. Vill jag hjälpa eller vill jag stjälpa? 
 
Jag vet vad jag svarar på frågorna.. Vet du? Tänk efter.... 
 
tingeling...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0