Rätt eller fel?

Ja ibland kan man undra, på mitt jobb kan man undra detta många gånger på en vecka.. Vad e rätt, vad e fel.. Vad e etiskt rätt, vad e etiskt fel.. Många etiska frågeställningar när man  jobbar där man gör. 
 
på mitt jobb blir jag ju så klart fysiskt trött i kroppen, med en klyddande rygg lite mer än jag borde kanske.. Men jag blir även ibland grymt psykiskt trött... Den psykiska tröttheten e värre än den fysiska, den fysiska kan jag vila bort.. oFtast i alla fall men den psykiska sitter där den sitter i dagar.. Just nu är det patienter på jobb som psykiskt tömmer mig på energi.. 
 
Förra veckan hade jag 3 patienter som tömde mig dag för dag, sen hade jag dom hela helgen där ännu mer energi bara försvann... I söndags gick jag ner och byta bort dessa patienter inför måndagen, jag hade inte oen enda dag till. 
Men ibland så kan man inte bara undvika dom heller och i måndags hamna jag ändå med den som tömmer mig mest.. I en sits där jag inte kunde lämna.. Hon känner sån trygghet i mig, hon känner sig säker på mig, hon känner litar på mig.. Vilket gör det svårt att svika henne. Hon e ovänn med halva avdelningen så det e inte så lätt att fördela patienterna för tillfället. 
 
Nånstans i allt detta så e det ju faktiskt så att hon e sjuk så klart, svårt sjuk, inte alls gammal och råkat ut för saker som man inte önskar någon.. Jag måste förstå.. Men det e så svårt när hon tömmer mig psykiskt.. Man måste ibland andas djupt, le och fortsätta. När gråten kommer måste man trösta, man måste stötta, man måste finnas där.. Oavsett hur tömd jag blir så e hon patient och jag är hennes berg.. Jag kan inte rubba mig för då faller hon.
 
Snart e det tamajfan fredag.. Efter jobb e det klinikfest som väntar haha... När jag sen åker hem så e den bästa av dom bästa här.. Min älskade norrlänning ;) Saknaden e stor och att veta att det endast e 2 dagar kvar tills jag får krama och pussa han litta gör att man får ny energi... Dock ej till att städa för det går då rakt inte alls så bra.... 
Orkar bara inte att börja...
 
Ikväll e det möte kl 18 så innan dess måste jag i alla fall ha tagit mig egenom tvätten för att i alla fall ha dammsugat och torkat golven innan.... åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh vad jobbigt allt blev...
Kan någon komma och göra det till maj??? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0